Соята намалявала риска от рак на белия дроб

Това твърдят учени, обобщили резултатите от 11 различни изследвания
Снимка: sxc.hu

Хората, които консумират големи количества неферментирали соеви продукти като тофу и соево мляко, са изложени на понижен риск от развитието на белодробен рак, предаде Ройтерс, позовавайки се на резултатите от анализ върху предишни проучвания, направен от китайски и американски специалисти.

Изследователите все още не разполагат с доказателства, че соята сама по себе си осигурява защитен ефект. Съединения в соевите растения, известни като изофлавони, са забавили растежа на ракови клетки в лаборатория.

Резултатите от досегашните изследвания на връзката между соята и белодробния рак са смесени. Поради тази причина учени от Китай и САЩ са решили да направят преглед на предишни проучвания. Специалистите са анализирали общо 11 изследвания, участниците в някои от които били наблюдавани десет или повече години.

Обобщавайки резултатите, учените са установили, че за хората, които включват най-голямо количество соеви продукти в менюто си, рискът от развитието на белодробен рак е с 23 процента по-малък, отколкото за тези, които не консумират достатъчно соя.

  • 0 0
  • Принтирай

Коментирай

Твоя коментар:

Писането на кирилица е задължително! При липса на такава, ще преведем вашият коментар!

За да коментирате, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.

Анкета

Застрахован ли е домът ви?

Гласувай Коментари Резултати
  • 13º | 22º 13°/22°
  • 13º | 23 Нед, 27. 05. 13°/23°
  • 13º | 24 Пон, 28. 05. 13°/24°
  • 13º | 22 13°/22°
  • 13º | 23 Нед, 27. 05. 13°/23°
  • 13º | 24 Пон, 28. 05. 13°/13°