Хората, които консумират богати на магнезий хранителни продукти като листни зеленчуци, ядки и варива, са изложени на понижен риск от инсулт, предаде БТА, цитирайки Ройтерс. Обобщението е в резултат на шведско изследване.
Авторите на проучването от института "Каролинска" обаче отбелязват, че изследването е насочено към магнезия в храните и се въздържат да препоръчват приемането на елемента под формата на хранителна добавка.
"Открихме връзка между набавяния чрез храната магнезий и понижения риск от инсулт, и особено от най-разпространената му форма - исхемичен мозъчен удар", казва ръководителят на изследването Сузана Ларшон.
За целите на изследването шведските специалисти са анализирали данни от няколко предишни проучвания, обхванали около 250 000 души от САЩ, Европа и Азия, наблюдавани средно в продължение на 11,5 години.
Изследователите са установили, че за всеки допълнителни 100 милиграма магнезий, които хората си набавят дневно чрез храната,рискът от исхемичен инсулт намалява с девет процента.
В САЩ препоръчителната дневна доза магнезий за хора над 31 години е 420 милиграма за мъжете и 320 милиграма за жените.
44 деца са изчезнали в България през миналата година
ЮНЕСКО може да изкара нестинарството от списъка си
Четвъртокласници намериха 1000 лв. и ги върнаха
Да тренираме паниката си!
Трус и в Румъния
Абитуриентски бал 2012
Най-малкото изкуствено сърце в света присадено в Италия
Испанската полиция разби група, фалшифицирала български паспорти
Първият частен космически кораб достигна до МКС
Турция сред 20-те най-големи в МВФ
Хилари Клинтън на обиколка в Европа
75 години от построяването на Голдън гейт
Коментари ( коментара)
Коментирай
За да коментирате, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.