Добавките с калций увеличавали риска от инфаркт

Учените съветват хората, консумиращи хранителни добавки с калций, да се консултират преди това с лекар
Снимка: БГНЕС

Добавките с калций, които много хора приемат, за да намалят риска от заболяване от остеопороза, е възможно да увеличават риска от сърдечна криза с почти 30 на сто. Това сочи проучване на екип от изследователи от Нова Зеландия, Великобритания и САЩ, съобщи Ройтерс.

Учените съветват хората, консумиращи хранителни добавки с калций да се консултират преди това с лекар, да приемат повече храни, богати на калций, да спортуват, да не пушат и да поддържат здравословно телесно тегло, за да предотвратят да се разболеят от остеопороза.

Анализът обхваща 11 проучвания, проследили здравословното състояние на 12 000 възрастни хора в продължение на четири години.

Половината от тях получили добавки с калций, а другата половина плацебо. Установено било 30 на сто увеличение на случаите на сърдечна криза при тези, които редовно приемали добавки с калций.

"Когато приемате такива добавки, равнището на калций в кръвта се увеличава през следващите 4 до 6 часа и стига до горната граница на нормалното ниво", обяснява Иън Райд, професор в университета в Окланд, Нова Зеландия.

Високото съдържание на калций в кръвта може да доведе до образуването на плаки в кръвоносните съдове, което да причини сърдечна криза, инсулт или друго сърдечно-съдово заболяване.

Резултатите от проучването са публиквани в "Бритиш медикъл джърнъл".

  • 0 0
  • Принтирай

Коментирай

Твоя коментар:

Писането на кирилица е задължително! При липса на такава, ще преведем вашият коментар!

За да коментирате, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.

Анкета

Застрахован ли е домът ви?

Гласувай Коментари Резултати
  • 13º | 22º 13°/22°
  • 13º | 23 Нед, 27. 05. 13°/23°
  • 13º | 24 Пон, 28. 05. 13°/24°
  • 13º | 22 13°/22°
  • 13º | 23 Нед, 27. 05. 13°/23°
  • 13º | 24 Пон, 28. 05. 13°/13°