Нов вид измама?!
"Спечелена" по телефона екскурзия вкарва "късметлиите" в търг
Той се оказа способ, чрез който фирми избягват регистрацията си като туристически агенции
Видяна: 2034|
Коментари: 6

Топ предложения


  • 0
    1
телефон, wireless, wi-fi, sxc.hu
Снимка: архив, sxc.hu

Възможна ли е печалбата на подозрително евтина екскурзия по телефона? Екзотични почивки почти без пари се разиграват на търг между граждани, избрани на случаен принцип по телефона. На схемата се натъкна екип bTV от предаването "Хрътките".

Преди месец една от потърпевшите участва в телефонна анкета. След седмица й се обаждат отново с новината, че печели награда. За да разбере каква обаче, тя трябва да присъства на презентация на фирмата. На място разбира, че наградата й е почивка на Тенерифе.

61036596
„Направиха една табличка на екрана колко по принцип с нормална туристическа агенция ще ти струва почивка за 4-членно семейство. Смятаха, смятаха, казаха - да, ама с нас ще ви излезе толкова. И казаха - понеже вие сте тук, 3 семейства ще трябва да го разиграем на търг това”, обяснява подмамената „клиентка”.

Така вместо да получи награда, жената се оказва участник в търг. Началната цена е 850 лева - за едноседмична почивка за четирима на острова. Едва включила се в търга, жената разбира, че го печели. Още по-бързо получава и договор, който трябва да подпише веднага. Защото след ден цената щяла да бъде друга.

„От тях 500 лева трябва да се дадат като капаро веднага, тъй като те служели като такса да ни впишат в тяхната резервационна система”, допълва разказа си жената.

Направена справка с цените, предлагани от други туроператори за подобна екскурзия, показва, че идентична почивка за 7 дни на остров Тенерифе струва минимум 600 лева на човек.

Търгът с екскурзии всъщност се оказа врата, с която подобни компании избягват регистрацията си като туристически агенции. В конкретния случай от компанията обясниха, че се наричат "маркетер" - рекламират по-голяма компания, която притежава курорти, в случая в Тенерифе.

Екип на bTV провери въпросната международната компания. Оказва се, че в американски сайт, наречен „Ядосаният потребител”, името на фирмата се спряга често. Свързано е с подозрения в измама.

Коментари (6)
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре
Вашият коментар: